Post 722 – Ask Uncle Chico # 204 – The total lack of logic in the pseudo thesis of the Brazilian aboriginal dog: Cacibe + ?; – the CAFIB journal O FILA # 12, from Nov/79 with mestizos Filas not in Conformity with the Pure Breed Standard; the Second Great Miscegenation against the Fila Brasileiro and the new fashion wide, general and unrestricted miscegenation. – Date: March, 6th.-2019

Ask Uncle Chico # 204
The total lack of logic in the pseudo thesis of the Brazilian aboriginal dog: Cacibe + ?; the CAFIB journal O FILA # 12, from Nov/79 with mestizos Filas not in Conformity with the Pure Breed Standard; the Second Great Miscegenation against the Fila Brasileiro and the new fashion wide, general and unrestricted miscegenation.

33 - Introdução Abóbora FP

 My dear Fila Brasileiro (FB) and CAFIB friends, continuing with our conversations…

Question # 536:  Uncle Chico, look at that most curious thing: I read on a Facebook that the alleged Brazilian “aboriginal” type dog Cacique would have Cacibe named dog as his father and Arariboia named dog as his grandfather. But Arariboia would be a very famous mestizo, known as the result of crossbreeding of a FB with a Neapolitan Mastin in the 70s. For this reason, I also consider this modern-“fila” to be the Second Great Miscegenation against the Fila Brasileiro. I think that in this case, when praising, spreading and accepting the miscegenation and the crossbreeding of Fila Brasileiro with Napolitano Mastin or any other breed and even with mutts, it is the repetition of an old crime, already carried out by the first crossbreeders of the FB unsuccessful in the 70s and 80s.
Uncle Chico’s Answer: Exactly. Unfortunately, I think that the crossbreeding of the 70’s and 80’s is now being repeated. Anything goes for new crossbreeders !!! It is even worth a dog with a mutt and mongrel phenotype being called an aboriginal, native and original Fila dog !!! Unfortunately, I am afraid that the fashion today, as always well-wrapped and disguised marketing, is: lets be for  the wide, general and unrestricted miscegenation.

Question # 537:  Uncle Chico, remember is living… And also accepting the opportunity to avoid the same mistakes already done in the past. See below the list of mestizos Filas not in Conformity with the Pure Breed Standard published in the CAFIB newspaper O FILA # 12, of Nov/79 which, as well as all the numbers, are available on the CAFIB website (just click on http://www.cafibbrasil.com/ ). This list was prepared by Dr. Paulo Santos Cruz himself with the help of the founders of CAFIB, mainly, Luiz Maciel, Airton Campbell and Américo Cardoso in 1979.
Exactly: it was elaborated by the same Dr. Paulo that all the current crossbreders says to love, follow, copy and idolize… But in fact only trying to take advantage of Dr. Paulo’s name in favor of his NEW frivolous theses, without foundation and only existing virtually in the web.

 Uncle Chico, see that this list below includes, among many others, the dogs Cacique da Cachoeira, Cacibe dos Pampas and Arariboia dos Pampas:

53 - O Fila 12

 Uncle Chico’s Answer: Exactly. As I wrote above: I am afraid that the fashion today, as always well-wrapped and disguised marketing, is: lets be for the wide, general and unrestricted miscegenation.

Question # 538: Uncle Chico, see what strangest and weirdest thing: I understand that the dogs that can be considered the two most worthy representatives of the new OFB type are Bronco do Caramonan (photo below left) and Canário do JC (photo below right):

55 - Bronco + Canário

 But the OFB inventor chooses the following three former FBs as phenotypes to be followed, the first being the well-known Lord de Zé Gomes:

56 - Tres cães ok para Toninho

But the dogs that resemble the above phenotypes are precisely the Pure Filas breed by CAFIB almost 42 years ago:

56 - Tres cães ok do CAFIB para Toninho

Uncle Chico’s Answer: Exactly. This OFB inventor comparison with old FBs is a tremendous FREAK and ABERRATION !!! As I wrote above:I am afraid that the fashion today, as always well-wrapped and disguised marketing, is actually: be for the wide, general and unrestricted miscegenation.
 
 Question # 539:  Uncle Chico, let’s create the campaign: Don’t breed mestizos or mongrel with “fake-fila” pedigrees, lets breed the PURE CAFIB-Fila !!! Like the 3 copies of the poster below:
Uncle Chico’s Answer: Exactly. And attend this CAFIB Expo in Itanhandu-MG on the next April, 4th. Participate seeing in the real and non-virtual world of the Facebook full of blah-blah-blah… Just go to see a hundred of CAFIB’s Pure Filas alive. Away from atypical dogs and mongrels wrongly called Fila.

Cartaz

 Best regards, Chico Peltier. 

Note: as I always did with all the emails I sent in the past, this one was also sent first to those responsible for FCI + CBKC in English and Portuguese.
More recently, they have also been sent to SOBRACI, WKU, FECAM and ACA in English and Portuguese.
 

 

Post 721 – Perguntem ao Tio Chico nº 204 – – A falta total de lógica na pseudo tese do cão aborígene brasileiro: Cacibe + ?; o Jornal O FILA nº 12, de Nov/79: Filas Fora do Padrão de Pureza Racial; a Segunda Grande Mestiçagem contra a Raça Fila Brasileiro e a mestiçagem ampla, geral e irrestrita. – Data: 4/03/19

Perguntem ao Tio Chico nº 204

A falta total de lógica na pseudo tese do cão aborígene brasileiro: Cacibe + ?; o Jornal O FILA nº 12, de Nov/79: Filas Fora do Padrão de Pureza Racial; a Segunda Grande Mestiçagem contra a Raça Fila Brasileiro e a mestiçagem ampla, geral e irrestrita.

Queridos amigos e amigas do Fila Brasileiro (FB) e do CAFIB, continuando com nossas conversas…

Pergunta nº 536:  Tio Chico, veja que coisa mais curiosa: li num Face que o pretenso cão do tipo “aborígene” brasileiro Cacique teria como pai Cacibe e este, como avô, teria o mestiço chamado de Arariboia, conhecido resultado do cruzamento de um FB com um Mastin Napolitano nos anos 70. Por isto também reputo este tal de fila”-moderno  como sendo a Segunda Grande Mestiçagem contra a Raça Fila Brasileiro. Penso que neste caso, ao se elogiar, difundir e aceitar a mestiçagem e o cruzamento de Fila Brasileiro com Mastin Napolitano ou qualquer outra raça e até mesmo com vira-latas, trata-se da repetição de um antigo crime, já realizado pelos mestiçadores do FB sem sucesso nas décadas de 70 e 80.

Resposta do Tio ChicoExatamente. Infelizmente penso que mestiçagem semelhante à dos anos 70/80 esteja sendo repetida agora. Para os novos mestiçadores vale tudo !!! Vale até cachorro com fenótipo de vira-lata sendo chamado de cão aborígene, autóctone, nativo e de Fila original !!! Receio infelizmente que a ordem do dia, como sempre marqueteiramente bem embrulhada e disfarçada, seja na verdade: pela mestiçagem ampla, geral e irrestrita.
Pergunta nº 537:  Tio Chico, recordar é viver… E também aceitar a oportunidade de evitar os mesmos erros já cometidos no passado. Veja abaixo a lista de Filas Fora do Padrão de Pureza Racial publicada no jornal O FILA nº12, de Nov/79 que, assim como todos os números, encontram-se disponíveis no site do CAFIB (basta clicar em http://www.cafibbrasil.com/  ). Esta lista foi elaborada pelo próprio Dr. Paulo Santos Cruz com a ajuda dos fundadores do CAFIB, principalmente, Luiz Maciel, Airton Campbell e Américo Cardoso no ano de 1979. 

Exatamente: foi elaborada pelo mesmo Dr. Paulo que todo o mestiçador atual diz seguir, copiar e idolatrar… Mas na verdade tentando tirar vantagem do nome do Dr. Paulo em prol de suas NOVAS teses levianas, sem fundamento e apenas existentes virtualmente na web.

Tio Chico, veja que desta lista abaixo constam, entre muitos outros, os cachorros Cacique da Cachoeira, Cacibe dos Pampas e Arariboia dos Pampas:

53 - O Fila 12

 Resposta do Tio ChicoExatamente. Como redigi acima: receio infelizmente que a ordem do dia, como sempre marqueteiramente bem embrulhada e disfarçada, seja na verdade: pela mestiçagem ampla, geral e irrestrita.

Pergunta nº 538:  Tio Chico, veja que coisa mais estranha e esdrúxula: entendo que os cachorros que podem ser considerados os dois mais dignos representantes do novo tipo OFB são Bronco do Caramonan (foto abaixo a esquerda) e Canário do JC (foto abaixo a direita):

55 - Bronco + Canário

Mas o inventor do OFB elege como fenótipos a serem seguidos os três antigos FBs abaixo, sendo o primeiro o conhecidíssimo Lord de Zé Gomes:

56 - Tres cães ok para Toninho

Ora, mas os cães que se assemelham aos fenótipos acima são justamente os Filas Puros criados pelo CAFIB há quase 42 anos:

56 - Tres cães ok do CAFIB para Toninho

Resposta do Tio Chico: Exatamente. Esta comparação com FBs antigos trata-se de uma tremenda ABERRAÇÃO !!! Como redigi acima: receio infelizmente que a ordem do dia, como sempre marqueteiramente bem embrulhada e disfarçada, seja na verdade: pela mestiçagem ampla, geral e irrestrita.

Pergunta nº 539:  Tio Chico, vamos criar a campanha: Não crie mestiços nem vira-lata com pedigree de “fake-fila”, crie o PURO Fila-CAFIB !!! Como os 3 exemplares do cartaz abaixo:

Resposta do Tio Chico: Exatamente. E compareçam a esta Expo do CAFIB em Itanhandu-MG no próximo dia 5/04. Participe vendo no mudo da criação real e não virtual e de muito blá-blá-blá de Facebook, uma centena de Filas-Puro do CAFIB ao vivo. Longe de cachorros atípicos e vira-latas chamados erradamente de Fila.

Cartaz

Abraços, Chico Peltier. 

Post 720 – Uncle Chico Newsletter # 274 – CAFIB-2019 Retrospective – Beware of mongrel-phobia… – The First and Second Great Miscegenation against the FB… – Next CAFIB Expo: Itanhandu, MG, on April, 5-2020 – Date: Feb, 22nd.-2020

Uncle Chico Newsletter # 274

CAFIB-2019 Retrospective

Beware of mongrel-phobia...

The First and Second Great Miscegenation against the FB…

Next CAFIB Expo: Itanhandu, MG, on April, 5-2020

 

My dear Fila Brasileiro (FB) and CAFIB friends,

  1. CAFIB-2019 Retrospective:

Below is the link to the CAFIB Retrospective 2019, reporting the practical and real result of six Expos held in Brazil and two more abroad, with 479 dogs registered, as well as the result of the CAFIB World Championship 2019, the judgment made by 9 judges in Brazil and abroad who were trained and approved by CAFIB, in addition to narrating part of the noble history of CAFIB that has always acted in the defense of Pure Fila.

That is, against the First Great Miscegenation against the FB that started in the 70s and 80s, whose sequels are still present in the squad of other clubs and the current Second Great Miscegenation against the FB that presents a new-“fila (???) with a similar phenotype of a simple mongrel that is found in any region of Planet Earth.

Through this Retrospective-2019 the intelligent reader will easily be able to observe that CAFIB, throughout its almost 42 years of existence and having been the only club responsible for rescuing the Fila Brasileiro from extinction and preserving it in its breed purity even today, unlike other semblance of grouping of would-be breeders and pseudo-clubs, it is a real club that exists in practice, that is, that it does not live only in the virtual world of facebook filled with many invincible and blah-blah-blah.

To see the link to the CAFIB-2019 Retrospective in English just click http://www.cafibbrasil.com/leitor_not/items/retrospectiva-2019-english.html  

To see the link to the CAFIB-2019 Retrospective in Spanish just click http://www.cafibbrasil.com/leitor_not/items/retrospectiva-2019-castellano.html.

Note: as usual The Uncle Chico Newsletter # 274 is being sent to breeders, clubs, judges, officers, FCI, CBKC, Sobraci, for the unknown Word Kennel Union (which is the well-known FCI of

Sobraci) as well as to Fecam and ACA, which I am unaware of, but it seems that they are affiliated with this unknown WKU.

  1. Beware of mongrel-phobia…

The year is still beginning and we already have the phrase of the year: Beware of mongrel-phobia !!!

This phrase was specially created by Mr. Quinzinho Liberato to define those who confuse the beloved and esteemed mongrel dog, which is easily found not only in Brazil but in any city and region of Planet Earth with a Purebred Dog. And, much worse, in his self-centeredness and habitual stubbornness confuses mongrel with Pure Fila !!!

Of course, the mongrels, as well as countless other animal species, are true anonymous heroes who helped and accompanied the first colonizers in Brazil and around the world and, in fact, accompany our beloved Brazilian people and also every people in the world with joy daily in their chores and leisure. After all, we all love our friendly and faithful mongrel dog friend. But this is not the issue, this is not in dispute.

There is no point in trying to mix and “miscegenate” the subjects: the question is just one – to breed or not to breed really purebred dogs !!! Because no pedigree issued by any club, whether FCI, CBKC, Sobraci or WKU, legitimizes and transforms a cross breed or mestizo dog into a purebred dog !!!

See in the photos below our dear and faithful mongrel friend who inhabit the entire Planet Earth, therefore not being exclusive to the interior of the Brazilian State of Minas Gerais and even less of the new nationalist mongrel experts on duty:

52 - vira-latas no mundo

Also see in the photos below our dear and faithful mongrel friend who, I repeat, inhabit the entire Planet Earth, this time together with the young Uncle Chico at Santa Lucia Farm, located at the Brazilian State of Bahia and in the city of Petrópolis, Rio. Only a mentally unbalanced person does not like a mongrel. But this, I repeat, is not in dispute.

53 - vira-latas + Chico

That is, to love a mongrel is a worldwide passion. It is neither exclusive nor a monopoly of new nationalist mongrel experts on duty. Enough of appealing some vulgar sentimentality !!!

Well, this irrefutable fact does not occur only in Brazil and in the minds of new nationalist mongrel experts on duty. Of course it runs all over Planet Earth !!! After all, the Earth is not flat, nor is the interior of Minas Gerais the center of the Universe !!!

After all, our beloved mongrel is not a purebred Brazilian animal. On the contrary, the Fila Brasileiro is a Brazilian dog and a purebred dog.

People who usually mix and miscegenate concepts and procedures, where the ends justify any means and crossings of spurious animals, unfortunately are not able to differentiate this fact. They unfortunately mix ideas, mix principles, mix ethics, mix morals and even pure breed dogs with mongrels. They even mix pedigrees !!!

In addition, here is my eternal gratitude to the countless and dear mongrels dogs who participated so much in my childhood at Santa Lucia Farm in the south of Brazilian State of Bahia and in the city of Petrópolis, Rio.

PEOPLE ARE NOT STUPID, mongrel is mongrel and purebred dog is purebred dog !!!

There is no point in appealing to the sentimentality of celebrities and artists of the past who know nothing about the First and Second Great Miscegenation against the FB..!!!

Pure Fila breeders always ask: 

Enough Fila cross breeding !!!

Enough of any new and modern crossbreed and miscegenation in the Fila Brasileiro !!!

Enough spreading today the Second Great Miscegenation against the FB!!!

Finally, to raise awareness ONCE AGAIN the functional illiterates who are the new nationalist mongrel experts on duty who are AGAIN trying to destroy today the Fila Brasileiro by means of a new and disguised miscegenation, below AGAIN I post photos of dogs whose phenotype were Failed by Dr. Paulo Santos Cruz and by the CAFIB Judges in several CAFIB Analyses of Phenotype and Temperament (APT).

It is enough not to have the so called  blindness in its on kennel, I mean, blindness in its on breeding and extreme self-centeredness to become aware that the dog types below resemble mongrels and also resemble the new and modern-“fila” that are trying to invent, even using bandog breeders and dog trainers, and trying to sell and trade as being of the Fila Brasileiro breed.

42 - Reprovados nas AFT do CAFIB - 143 - Reprovados nas AFT do CAFIB - 244 - Reprovados nas AFT do CAFIB - 3

After all, what do you want to breed ?

Pure Fila like the three CAFIB-Filas portrayed in the poster below or mongrels with pedigree of purebreed dog?

  1. Next CAFIB Expo: Itanhandu, MG, on April, 5th.-2020:

After the annual meeting of the CAFIB Board of Directors to be held next March 7, in which we will open our 2020 activities with approval of Accounts, Master Plan, Strategies and Calendar of Expositions of CAFIB-20, I inform you that on April 5th., 2020, CAFIB’s 2020 Exposition Calendar will be open with the 112th. CAFIB National Expo to be held in Itanhandu, MG, on April 5, 2020.Cartaz

Wishing everyone a very good Carnival holidays, not only for the breeders of the True Pure Fila, but also for the pseudo-breeders who still waste their time with the old “freak-fila” and the old “black-fila”, as well as for the pseudo-breeders who are inadvertently and unknowingly surfing on the wrong wave of the new and modern “mongrel-fila”,

Chico Peltier.

 

 

 

 

Post 719 – Tio Chico Informa nº 274 – Retrospectiva do CAFIB-2019 – Cuidado com a Vira-Latafobia… – A Primeira e a Segunda Grande Mestiçagem… – A Próxima expo do CAFIB: Itanhandu, MG, em 6/04/20 – Data: 22/02/20 –

Tio Chico Informa nº 274

Retrospectiva do CAFIB-2019

Cuidado com a Vira-Latafobia

A Primeira e a Segunda Grande Mestiçagem…

A Próxima expo do CAFIB: Itanhandu, MG, em 5/04/20

 

Amigos e amigas do CAFIB e do Fila Brasileiro (FB)

  1. Retrospectiva CAFIB-2019:

Segue abaixo o link para a Retrospectiva CAFIB 2019, relatando o resultado prático e real de seis exposições realizadas no Brasil e mais duas no exterior, com 479 cães inscritos, assim como o resultado do Campeonato Mundial do CAFIB 2019, o julgamento realizado por 9 juízes no Brasil e no exterior formados e aprovados pelo CAFIB, além de  narrar parte da nobre História do CAFIB que sempre atuou na defesa do Fila Puro.

Isto é, contra a Primeira Grande Mestiçagem iniciada nos anos 70 e 80 cujas sequelas encontram-se até hoje no plantel de outros clubes e a atual Segunda Grande Mestiçagem que apresenta um “fila”-moderno (???) com um fenótipo semelhante ao de um simples vira-lata que é encontrado em qualquer região do Planeta Terra.

Por meio desta Retrospectiva-2019 o leitor inteligente poderá facilmente observar que o CAFIB, ao longo de seus quase 42 anos de existência e de ter sido o único clube responsável por ter resgatado o Fila Brasileiro da extinção e de o ter preservado em sua pureza racial até hoje, diferentemente de outros arremedos de agrupamento de pretensos criadores e de pseudo-clubes, é um clube real e que existe na prática, isto é, que não vive apenas no mundo virtual do facebook recheados de muitas invencioneis e blá-blá-blás.

Segue link para a Retrospectiva CAFIB-2019 em português: http://www.cafibbrasil.com/leitor_not/items/retrospectiva-2019.html

Se desejar o link para esta mesma Retrospectiva em inglês basta clicar em http://www.cafibbrasil.com/leitor_not/items/retrospectiva-2019-english.html  e em espanhol em http://www.cafibbrasil.com/leitor_not/items/retrospectiva-2019-castellano.html. Ainda neste feriado de Carnaval divulgarei o Tio Chico Informa nº 274 em inglês e espanhol para todo o mundo fileiro composto de criadores, clubes, juízes, dirigentes, FCI, CBKC, Sobraci, para a desconhecida Word Kennel Union (que é a conhecida FCI da

Sobraci) bem como para Fecam e ACA, as quais desconheço mas parece que são filiadas a tal da desconhecida WKU.

2. Cuidado com a Vira-latafobia !!!

O ano ainda está começando e já temos a frase do ano: Cuidado com a Vira-Latafobia !!!

Foi especialmente criada por Quinzinho Liberato para definir aqueles que confundem o querido e tão estimado cachorro vira-lata, que é encontrado facilmente não só no Brasil como em qualquer cidade e região do Planeta Terra com um Cão de Raça Pura. E, muito pior, em seu egocentrismo e teimosia habitual confunde vira-lata com o Fila Puro !!!

Claro que os vira-latas, assim como inúmeras outras espécies animais, são verdadeiros heróis anônimos que ajudaram e acompanharam os primeiros colonizadores do Brasil e de todo mundo e, de fato, acompanham até hoje com alegria nosso querido povo brasileiro e de todo o mundo diariamente em seus afazeres e lazer. Afinal, todos nós adoramos o nosso simpático e fiel amigo vira-lata. Mas isto não é a questão, isto não está em discussão. Não adianta tentar misturar e “miscigenar” os assuntos: a questão é apenas uma —  criar ou não criar realmente cão de raça pura !!! Pois nenhum pedigree emitido por nenhum clube, seja FCI, CBKC, Sobraci ou WKU, legitima e transforma um cachorro mestiço em cão de raça pura !!!

Vejam nas fotos abaixo nosso querido e fiel amigo vira-lata que habitam todo o Planeta Terra, não sendo portanto exclusividade do interior de Minas Gerais e muito menos de novos vira-latólogos nacionalistas de plantão:

52 - vira-latas no mundo

Vejam também nas fotos abaixo nosso querido e fiel amigo vira-lata que, repito, habitam todo o Planeta Terra, desta vez  juntamente com o jovem Tio Chico na Fazenda Santa Lucia, BA e em Petrópolis, RJ. Somente um desequilibrado mental não gosta de vira-lata. Mas isto, repito, não está em discussão.

53 - vira-latas + Chico

Ou seja, gostar de vira-lata é uma paixão mundial. Não é exclusividade nem monopólio de novos vira-latólogos nacionalistas de plantão. Chega de sentimentalismo apelativo, rasteiro e barato !!!

Ora, este fato irrefutável não ocorre somente no Brasil e na mente dos vira-latólogos nacionalistas de plantão. Claro que corre também em todo o Planeta Terra !!! Afinal, a Terra não é plana, nem o interior de Minas Gerais é o centro do Universo !!!

Afinal, o nosso querido vira-lata não é um animal brasileiro de raça pura. Ao contrário, o Fila Brasileiro é sim um cão brasileiro e de raça pura.

As pessoas que costumam misturar e miscigenar conceitos e procedimentos, onde os fins justificam quaisquer meios e cruzamentos de animais espúrios, infelizmente não são capazes de diferenciar este fato. Eles infelizmente misturam as ideias, misturam os princípios, misturam a ética, misturam a moral e misturam até cães de raça com vira-latas. Misturam até pedigrees !!!

No mais, fica aqui minha eterna gratidão aos inúmeros e queridos vira-latas que tanto participaram de minha infância na Fazenda Santa Lucia no Sul da Bahia e em Petrópolis, RJ.

O POVO NÃO É BOBO, vira-lata é vira-lata e cão de raça pura é cão de raça pura !!! Não adianta apelar para o sentimentalismo de celebridades e artistas do passado que nada conhecem sobre a Primeira e a Segunda Grande Mestiçagem !!!

Criadores de Fila Puro peçam, divulguem e cobrem sempre:

Basta de mistura !!!

Basta de mais uma nova e moderna mestiçagem na Raça Cão de Fila Brasileiro !!!

Basta de difundir a Segunda Grande Mestiçagem contra a Raça Fila Brasileiro !!!

Finalizando, para conscientizar MAIS UMA VEZ os analfabetos funcionais e vira-latólogos nacionalistas de plantão que estão tentando MAIS UMA VEZ destruir o Fila Brasileiro por meio de  uma nova e disfarçada mestiçagem, segue abaixo NOVAMENTE fotos de cães cujo fenótipo foram Reprovados pelo próprio Dr. Paulo Santos Cruz e pelos Juízes do CAFIB em diversas Análises de Fenótipo e Temperamento (AFT) do CAFIB. Basta não ter cegueira de canil, digo, cegueira de criação e egocentrismo extremo para se conscientizar de que os tipos caninos abaixo se assemelham a vira-latas e ao “fila”-moderno que a todo custo, até mesmos usando criadores de bandog e adestradores, tentam vender e comercializar como sendo da raça Fila Brasileiro.  

29 - Cães Reprovados em AFT30 - Cães Reprovados em AFT

Afinal, o que voce deseja criar ?

Fila Puro como os três Filas-CAFIB retratados no cartaz mais abaixo ou vira-lata com pedigree de cão de raça ?

  1. Próxima expo do CAFIB: Itanhandu, MG, em 5/04/20.

Após a reunião anual da Diretoria do CAFIB a ser realizada em 7 de março próximo, na qual abriremos nossas atividades 2020 com aprovação de Contas, Master Plan, Estratégias e Calendário de Expos do CAFIB-20. Informo que no dia 5/04/20 será aberto o Calendário de Expos 2020 do CAFIB com a 112º Expo Nacional do CAFIB a ser realizada em Itanhandu, MG, no dia 5/04/20.

Cartaz

 

Desejando um bom Carnaval a todos, não só para os criadores de Verdadeiro Fila Puro, mas também para os pseudo-criadores que ainda desperdiçam seu tempo com os antigos fila-aberração” e “fila-preto”, assim como para os pseudo-criadores desavisados do moderno e novo “fila-vira-lata”, Chico Peltier.

Post 718 – Uncle Chico Newsletter # 273 – Native, aboriginal and autochthonous dogs versus mongrels and miscegenation… – Date: Feb, 20th.-2020

Uncle Chico Newsletter # 273

Native, aboriginal and autochthonous dogs versus mongrels and miscegenation…

My dear Fila Brasileiro (FB) and CAFIB friends,

Could it be the photo below that of a remnant dog of native, aboriginal and autochthonous dogs that was detected this morning in Brazil ?

This time in the heart of the populous neighborhood of Botafogo, which is full of buildings and with no farm in the neighborhood ?
More precisely in the very famous Voluntários da Pátria Street in Rio de Janeiro?

See below:

51 - Botafogo

Amazingly and interestingly this remnant dog would be surviving a long way from the cattle farms of our beloved Brazilian State of Minas Gerais, birthplace of the real PURE Fila Brasileiro !!! 

Really the force of Nature would be splendid… !!! I mean, would be… 

Or would this mentioned phenotype of dog above be another possible worthy representative of the Second Great Miscegenation against the Fila Brasileiro ?

My God, I miss Pasquim’s jounalists gang (see https://pt.wikipedia.org/wiki/O_Pasquim ) and I also miss the very funny journalist Stanislaw Ponte Preta (see  https://pt.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9rgio_Porto ) that could compose today, if he was alive, the new version of the very famous Samba of the Mad and Modern-“fila” Dog

My God, what a sadness is functional illiteracy !!!

Best regards, Chico Peltier.

Post 717 – Tio Chico Informa nº 273 – Cães nativos, aborígenes e autóctones versus vira-latas e a mestiçagem…- Data: 20/02/20

Tio Chico Informa nº 273

Cães nativos, aborígenes e autóctones versus vira-latas e a mestiçagem…

Amigos e amigas do Fila Brasileiro (FB) e do CAFIB,

Seria a foto abaixo a de um cachorro remanescente de cães nativos, aborígenes e autóctones que foi detectado hoje pela manhã no Brasil ?
Desta vez no coração do populoso bairro de Botafogo, que é repleto de prédios e sem nenhuma fazenda na vizinhança ?
Mais precisamente na famosa e movimentada Rua Voluntários da Pátria no Rio de Janeiro ?

Vide abaixo:

51 - Botafogo

Espantosa e curiosamente este remanescente estaria sobrevivendo muito longe das fazendas de gado da nossa tão querida Minas Gerais, berço do Verdadeiro Fila Brasileiro Puro !!!
Realmente a força da Natureza seria esplendorosa…!!! Isto mesmo: seria

Ou teria este cão acima o fenótipo de um digno representante da Segunda Grande Mestiçagem contra a Raça Fila ?

Meu Deus, que saudades da turma dos jornalistas do Pasquim (vide https://pt.wikipedia.org/wiki/O_Pasquim ) e do fantástico gozador Stanislaw Ponte Preta (vide https://pt.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9rgio_Porto ) que poderia compor hoje, se vivo fosse, a nova versão do Samba do Cachorro “fila”-moderno Doido…

Meu Deus, que tristeza é o analfabetismo funcional !!!

Abraços, Chico Peltier.

Post 716 – Perguntem ao Tio Chico nº 203 – Infelizmente voce está certíssimo: tem muito analfabeto funcional no mundo do Fila !!! – Data: 13/02/20

Perguntem ao Tio Chico nº 203

Infelizmente voce está certíssimo: tem muito analfabeto funcional no mundo do Fila !!!

Queridos amigos e amigas do Fila Brasileiro (FB) e do CAFIB, continuando com nossas conversas… 

Pergunta nº 535: Tio Chico, veja porque o Fila Brasileiro já enfrentou a primeira PRAGA da mestiçagem e agora enfrenta a segunda: tem pessoas que se acham fileiros mas pensam que o FB tem BARBATANA e não BARBELA !!! Veja no post abaixo:

50 - fila-barbatana

 Infelizmente voce está certíssimo: tem muito analfabeto funcional no mundo do Fila !!!

Resposta do Tio Chico: Verdade, que tristeza…

Abraços, Chico Peltier.

Post 715 – Ask Uncle Chico # 202 – The expected Circular for the Grand Final 2019 at Expo CAFIB in Cruzeiro, SP. – The inventor of “fila”-OFB can sell his book on the internet, but CAFIB cannot sell its Journal O FILA !!! – CAFIB’s APT versus the lack of study and reading of those who think they are real FB breeders… – Américo Cardoso: The Terror of the Mestiços… – Date: Jan, 25th.-2020

Ask Uncle Chico # 202

The expected Circular for the Grand Final 2019 at Expo CAFIB in Cruzeiro, SP.

The inventor of “fila”-OFB can sell his book on the internet, but CAFIB cannot sell its Journal O FILA !!!

CAFIB’s APT versus the lack of study and reading of those who think they are real FB breeders…

Américo Cardoso: The Terror of the Mestiços

My dear Fila Brasileiro (FB) and CAFIB friends, continuing with our conversations…

 
Question # 532: Uncle Chico, it’s even comical: the inventor of the “fila”-OFB decided that he can sell his book on the internet, accepts several Brazilians newspaper and other content sellers sell its editorial material on web, but that, meanwhile, CAFIB has to make the very famous numbers of CAFIB Journal O FILA available free of charge in the same web. But such Journal was created and edited by CAFIB`s founder and director, journalist Luiz Antônio Maciel, making it part of CAFIB’s patrimony.

In other words, the inventor of the “fila”-OFB can bill with the sale of his book, but CAFIB cannot cover his expenses… I have been a member of CAFIB for more than 30 years and I am very proud to pay my annual fee (today = US dollar 60.00/year), thus giving my financial contribution to help CAFIB to perpetuate the Pure-Fila and combat the miscegenation that always reappears with new and modern speeches.

It is important to remember that CAFIB has lived for almost 42 years of donations, dues and fees. In addition, being a CAFIB member I have the right to various special discounts.

These people who invent dogs that exist VIRTUALLY only on the internet do not know how much it costs in the REAL WORLD to hold several Expos like the CAFIB with 100 FBs on the track and with the presence of many participants and the public; eventual expenses with national and international travel and accommodation to the CAFIB Judges; expenses with CAFIB FBs mating monitoring; inspection and verification of CAFIB litters; any expenses resulting from the performance of APTs in places away from the CAFIB Expos; keep the CAFIB Record Book – Stud Book; issuing hundreds of CAFIB pedigrees; attend the public, pay IT expenses and computer programs ordered and acquired by CAFIB expenses, pay accountant, lawyer, translator, office expenses, purchase of microchip, laptop, stereo sound for CAFIB Expos, banners, medals, trophies, etc …

Uncle Chico’s Answer: My dear friend of so many years. LIVING IN THE REAL WORLD has many costs that do not exist in the world of fila” that only exists on the internet like the “fila-OFB” !!! I think it is very arrogant to want to guess and decide about REAL costs of an independent Club like CAFIB…

In my opinion these are deviations and errors of thought coming from anti-CAFIB and envious people. The truth is that anti-CAFIB sour grapes is still clinging to the soul of those who have missed the extinction rescue train of the Pure Fila.

And I add: did you know that according to IBGE (= Brazilian research institute), Brazilian companies close an average of 5 years after being inaugurated? Meanwhile CAFIB will complete 42 years of existence next May !!! With exceptional services provided to our dear FB.

Question # 533: Dear Uncle Chico, amazing !!! Almost 42 years have passed and this people still does not know how the rigid selection and control system that starts in CAFIB’s APT works. Incredible !!! What a lack of interest in studying !!! Imagine what I just read on Facebook: “…the funniest thing is that if a mestizo, atypical or mongrel dog takes part in an APT CAFIB and is Approved, a mongrel is inserted in the CAFIB squad” . You can’t believe it !!! This person is still totally unaware of CAFIB !!!

Uncle Chico’s Answer: Yes, very sad. This person is unaware of the basics of how CAFIB’s strict Breeding Philosophy works and all the numerous requirements to be met after a first Approval on the track and a long list of requirements and steps to be fulfilled until the Final Approval or Disapproval. This people doesn’t like to read and study… But love to gossiped on Facebooks. They are probably pseudo-breeders of “fila” from CBKC-FCI, maybe even “black-fila” and who are desperately looking for the exception of the exception… Lol

In this case, I don’t think it is anti-CAFIB position. It should only be disinterest and lack of study… This person is also unaware of the huge margin of correctness of CAFIB`s APF in its Approvals in PRACTICE that is easily verified in the existence of the total HOMOGENEITY of the CAFIB Squad. Since the HETEROGENEITY of dog types is found in the “fila” -CBKC-FCI where there are many dogs called “freak-fila” and “black-fila”. Is that the story of what if the plane crashes … What if the world ends this morning? Too bad,  !!! Just lack of study ads interest … Pure negativism … Better leave this poor people alone… Forget this guy …

Question # 534: Uncle Chico, where is the Circular of the Grand CAFIB 2019 Final on Expo in Cruzeiro, SP?

Uncle Chico’s Answer: Calm down, it delayed a little… A lot of work from the board and secretariat of CAFIB…

Another excellent text by our dear founder, director and judge Américo Cardoso, who here at the CAFIB-Rio Expos was known affectionately as the Terror of the Mestizos… Did you know that in the 80s and 90s Rio de Janeiro was the World Capital of Mestizos “Filas” ? But please note that all the mestizos that attended our 14 Expos were imported from kennels of mestizos from São Paulo and Minas Gerais. Until Vicencio Lomba Lima and Antonio Alves Freire :

and  Augusto and Maria Canizza:

), among others, started importing Pure-Filas from Minas Gerais ?

But such Circular is already posted in CAFIB website  (http://www.cafibbrasil.com/  ) and CAFIB  Facebook ( https://www.facebook.com/cafib/ ) Good reading !!! After all, only those who are not Internet VIRTUAL Club do Expos Circular… Lol…

Best Regards, Chico Peltier.

Post 714 – Perguntem ao Tio Chico nº 202 – A esperada Circular da Grande Final 2019 na Expo CAFIB em Cruzeiro, SP. – O inventor do “fila”-OFB pode vender seu livro na internet, mas o CAFIB não pode vender o Jornal O FILA !!! – AFT do CAFIB versus a falta de estudo e leitura daqueles que se acham criadores… – Américo Cardoso: O Terror dos Mestiços…. – Data: 25/01/20

Perguntem ao Tio Chico nº 202

A esperada Circular da Grande Final 2019 na Expo CAFIB em Cruzeiro, SP.
O inventor do “fila”-OFB pode vender seu livro na internet, mas o CAFIB não pode vender o Jornal O FILA !!!
AFT do CAFIB versus a falta de estudo e leitura daqueles que se acham criadores…

Américo Cardoso: O Terror dos Mestiços

Queridos amigos e amigas do Fila Brasileiro (FB) e do CAFIB, continuando com nossas conversas… 
 
Pergunta nº 532: Tio Chico, chega a ser cômico: inventor do “fila”-OFB decidiu que ele pode vender o livro dele na internet, aceita que o Estadão e outros vendedores de conteúdo vendam seu material editorial, mas que, entretanto, o CAFIB tem que disponibilizar gratuitamente os números do Jornal O FILA que foi criado e editado por Luiz Antônio Maciel, fazendo assim parte do patrimônio do CAFIB.

Ou seja, o inventor do “fila”-OFB pode faturar com a venda do seu livro, mas o CAFIB não pode custear suas despesas…  Sou membro do CAFIB há mais de 30 anos e sinto muito orgulho em pagar minha anuidade (hoje de R$ 250,00), dando assim minha contribuição financeira para ajudar o CAFIB a perpetuar o Fila-Puro e combater a mestiçagem que sempre reaparece com novos e modernos discursos.

É bom lembrar que o CAFIB vive há quase 42 anos de doações, anuidades e taxas. Além disto, ser membro da direito a descontos especiais diversos.
Este pessoal que inventa cachorro que só existe VIRTUALMENTE na internet não sabe quanto custa no MUNDO REAL realizar uma Expo como as do CAFIB com 100 FBs em pista e com a presença de muitos participantes e público; despesas eventuais com viagem e hospedagem nacional e internacional dos Juízes do CAFIB; despesas com acompanhamento de acasalamentos; fiscalização e verificação de ninhadas; eventuais despesas decorrentes da realização de AFTs em locais distantes das Expos; manter o Livro de Registros; confeccionar os pedigrees; atender interessados, pagar despesas de Ti e com os programas de informática encomendados e adquiridos pelo CAFIB, pagar contador, advogado, tradutor, despesas de escritório, compra de microchip, laptop, aparelho de som, banners, medalhas, troféus, etc… 
Resposta do Tio Chico: Pois é querido amigo de tantos anos. VIVER NO MUNDO REAL tem muitos custos inexistentes no mundo do “fila” que só existe na internet !!! Penso que seja muita prepotência querer palpitar nos custos alheios… Só faltou você acrescentar que estes desvios de pensamento não passam de dor de cotovelo anti-CAFIB que continua arraigado na alma daqueles que  perderam o bonde do resgate do Fila-Puro da extinção.
E acrescento: você sabia que segundo o IBGE as empresas brasileiras fecham em média 5 anos após serem inauguradas ? 

Enquanto isto o CAFIB completará em maio próximo 42 anos de existência !!! E de excepcionais serviços prestado ao nosso querido FB.

 Pergunta nº 533: Querido Tio Chico, incrível !!! Já se passaram quase 42 anos e esta turma ainda não sabe como funciona o rígido sistema de seleção e controle que se inicia nas AFT do CAFIB. Poxa, que falta de interesse em estudar !!! Imagina o que acabo de ler num Facebook: “…o mais engraçado é que se lá adiante um cão mestiço, atípico ou vira-lata participar de uma AFT CAFIB e for Aprovado, insere-se um vira lata na criação do CAFIB”. Nem da para acreditar ! Esta pessoa ainda desconhece totalmente o CAFIB !!!
Resposta do Tio Chico: Pois é, muito triste. Esta pessoa desconhece o elementar de como funciona a rígida Filosofia de Criação do CAFIB e todas as inúmeras exigências a serem cumpridas após uma primeira Aprovação em pista e uma longa lista de requisitos e etapas a serem cumpridas até a Aprovação ou Reprovação final. Esta turma não gosta de ler e estudar… Mas adorar palpitar nos Facebooks. Provavelmente são criadores “fila”-CBKC-FCI, quem sabe até de “fila-preto” e que ficam desesperadamente procurando encontrar a exceção da exceção ou pelo em ovo no CAFIB… Rsrsrs…

Neste caso nem não acho que seja dor de cotovelo anti-CAFIB não. Deve ser só desinteresse e falta de estudo mesmo… Esta pessoa desconhece também a enorme margem de acerto do CAFIB em suas Aprovações nas ATF na PRÁTICA que é facilmente constatada na existência da total HOMOGENEIDADE do Plantel CAFIB. Visto que a HETEROGENEIDADE de tipos  é encontrada no “fila”-CBKC-FCI onde existem muitos cachorros chamados de “fila-aberração” e “fila-preto”. É aquela história de e se o avião cair ?… E se o mundo acabar hoje de manha ? Pena, um atraso… Falta de estudo… Negativismo puro… Melhor deixa-lo de lado… Esquece este cara…

Pergunta nº 534: Tio Chico, cadê a  Circular da Grande Final CAFIB 2019 da Expo em Cruzeiro, SP ?

Resposta do Tio Chico: Calma, atrasou um pouquinho… Muito trabalho da diretoria e secretaria do CAFIB…

Mais um excelente texto de autoria do nosso querido fundador, diretor e juiz Américo Cardoso, que aqui nas Expos do CAFIB-Rio era conhecido carinhosamente como o Terror dos Mestiços.… Voce sabia que nos anos 80 e 90 o Rio de Janeiro era a Capital Mundial dos Filas Mestiços ? Mas saiba que todos os mestiços que compareceram em nossas 14 Expos eram  importados de canis de mestiçadores de São Paulo e Minas Gerais. Até que Vicencio Lomba Lima e Antonio Alves Freire :

além de Augusto e Maria Canizza:

entre outros, passaram a importar FBs de Minas Gerais ?

Mas já está postado no site e no Facebook do CAFIB. Boa leitura !!!

Afinal, só faz Circular de Expo quem não é Clube VIRTUAL de internet… Rsrsrs…

Abraços, Chico Peltier.

Post 713 – Ask Uncle Chico # 201 – The inventor of the modern “fila”-OFB this week asked for photos of dogs judged by CAFIB and Dr. Paulo “… in the period from 1979 to 1985”. – But Uncle Chico has often sent these photos to the inventor’s own email address for this new thesis and experience, but he pretends not to have received them !!! – I wonder why ? – It will be because they are CAFIB old photos of mongrel, atypical and mestizos dogs that were REPROVED in the APT and are similar to the “fila”-OFB ? – Why does the inventor of the “fila”-OFB pretend that he did not receive such photos and does not comment on them immediately? – Quinzinho Liberato and the FB First Year of College Course. – Date: Jan, 2020

Ask Uncle Chico # 201

The inventor of the modern “fila”-OFB this week asked for photos of dogs judged by CAFIB and Dr. Paulo “in the period from 1979 to 1985“.

But Uncle Chico has often sent these photos to the inventor’s own email address for this new thesis and experience, but he pretends not to have received them !!!

I wonder why ?

It will be because they are CAFIB old photos of mongrel, atypical and mestizos dogs that were REPROVED in the APT and are similar to the “fila”-OFB ? 

Why does the inventor of the “fila”-OFB pretend that he did not receive such photos and does not comment on them immediately?

Quinzinho Liberato and the FB First Year of College Course.

 

My dear Fila Brasileiro (FB) and CAFIB friends, continuing with our conversations…
Question # 531: Uncle Chico, congratulations on that since November/18, when this new idea of the fila”-OFB appeared, you are together with Mr. Quinzinho Liberato pointing out the risks of a Second Great Miscegenation against the FB due to this last invention that they are wanting to sell that the FB would be a light, non-molossoid dog, with a triangular and light head and that would have a phenotype similar to mutts and mongrels dogs that is found not only in the Brazilian State of Minas Gerais (which is the birthplace of FB), but also throughout Brazil and throughout Planet Earth !!!

The inventor of this new, vague and dangerous thesis and experience called “fila”-OFB  said this week that “… it would be precious to be able to observe the dogs judged by Dr. Paulo Santos Cruz (and by CAFIB), especially in the period from 1979 to 1985 ”. Very curious: as we know, you have already sent it to the email address of the inventor of the “fila”-OFB  – AND I MAKE IT ONCE AGAIN NOW — several of these photos. Why does this inventor pretend that he did not receive them? Is it because the “fila”-OFB  phenotype is extremely similar to the dogs that  Dr. Paulo and the CAFIB  Judges  REPROVED in their numerous CAFIB´s APT (Analyses of Phenotype and Temperament ) ? Not allowing these crossbreed, mestizos, atypical and mongrel dogs to be part of the CAFIB Squad ? Why does he with hold this serious and correct information from his readers? What credibility does an inventor have who does not coldly analyze the facts that vehemently deny his theory? Why does he use only what he wants and hide the all Truth from his few readers? Why falsify information contrary to his project to forcibly mold it to his overbearing lonely desires? It is certainly because the photos you sent him and I copy AGAIN below contradict and deny the whole invented “fila”-OFB theory.

It is obvious that Dr. Paulo Santos Cruz to whom he always tries to cling, if he were alive, would totally REPROVE the “fila”-OFB  phenotype. As he has done in life several times !!!
Dr. Paulo merged in CAFIB all his knowledge and his way of rescuing FB from extinction. What kind of Phenotype, Temperament and Character he wanted, always according to the CAFIB Philosophy of Breeding that he helped to create !!! The rest is miscegenation and its by-products with new names and new marketing formulas… !!!

Formerly it was the Fila Terceirence (an old Portugal dog) theory invented by Mr. João Batista Gomes who cross and mix the FB with English Mastiff and the Dogue de Force Rare (an extinct dog from Holland) theory invented by Mr. Procópio do Valle who cross and mix the FB with Black-Great Dane… Now it is the fila”-OFB!!!

Uncle Chico, we all know that you have already sent to his personal email, to more than 1200 e-mail addresses of FB admires and have posted on your blog (https://filabrasileirochicopeltierblog.wordpress.com/ ) many times the photos below that belong to Mr. Airton Campbell and were archived on an old personal CD and for this reason also did not have been stolen. These photos are of dogs that were REPROVED not only by Dr. Paulo Santos Cruz himself, but also by all the CAFIB judges. These dogs were REPROVED in the APT (see the masterful article by Américo Cardoso on APT in English in  http://www.filabrasileirochicopeltier.com.br/fila-brasileiro-filas.html  ) carried out by CAFIB. In other words: these dogs with atypical or with mutt and mongrel look phenotypes, were REPROVED and did not become part of the very famous CAFIB Squad. And is clearly seen that they all resemble very much this new and modern “fila”-OFB invention.

After all, why doesn’t he analyze and compare these two photo sets below? Why doesn’t he give his opinion democratically on the photos below?  Why does he continue to create only VIRTUAL web posts that is not supported in the REAL world, far and away from the internet and that is not approved and support by any old and traditional FB breeder from CAFIB, UNIFILA or CBKC ?

With this challenge, let’s see if this time he returns to the REAL world and defends his new thesis and experience in the light of the photos below:

Photos nº 1: Dogs REPROVED in CAFIB’s APT:

42 - Reprovados nas AFT do CAFIB - 143 - Reprovados nas AFT do CAFIB - 244 - Reprovados nas AFT do CAFIB - 345 - Reprovados nas AFT do CAFIB - 4

 Now, Uncle Chico, I would very much like the inventor of the fila”-OFB to compare the above photos of REPROVED dogs by Dr. Paulo and the CAFIB Judges in APT made publicly and open to the public in the REAL world and not alone on the web, with the fila”-OFB photos below that you have already sent to the fila”-OFB inventor, to over 1200 FB admirers and published on your blog ( https://filabrasileirochicopeltierblog.wordpress.com/ ). Do they have the same phenotype or not ? This leaving aside the Temperament and the Character essential in the formation of a True Fila Brasileiro of Ever.

 Photos nº 2: Dogs of the new and modern type Without Fixed Breed called OFB:

46 - Moderno OFB - 147 - Moderno OFB - 2

Please, I ask that you and Mr. Quinzinho Liberato continue to fight this total distortion of the FB called “fila”-OFB!!!

Uncle Chico’s Answer: Perfect !!! Yes, we will continue.

But unfortunately I think that we will not receive responses from the inventor of the fila-OFB again. I think that from this danger “underbrush” does not even come out mutts and mongrels dogs… Lol …

Since November 2018 I, Mr. Quinzinho Liberato, Mr. Jonas Iacovantuono and Mr. Fabiano Nunes have already asked several questions that the OFB inventor never answered …

Will he now step down from his throne and will respond and comment to a request that he himself formulated ?

To facilitate the work of the inventor of the fila-OFB I add more the set of photos below that I received on the same CD from Mr. Airton Campbell. They are FB APPROVED in CAFIB’s APT in the period requested by the inventor of the fila-OFB. Will he have the courage to compare the phenotype below with that of the fila-OFB ?

Photos nº 3: FB Dogs Approved in CAFIB’s APT by Dr. Paulo and CAFIB Judges:

48 - Aprovados no CAFIB - 149 - Aprovados no CAFIB - 2

 And now ? Will we finally receive an intelligent and truthful response from the inventor of the “fila”-OFB ?

In conclusion:

  1. As Mr. Quinzinho Liberato says:Until someone create the First Year of College to FB breeders and admires, I fear that the FB will continue to be in danger of a Second Great Miscegenation”.
  1. After all, the irrefutable fact is that if it weren’t for CAFIB, FB would no longer exist !!!

Best regards, Chico Peltier.